• Member Since 22nd Apr, 2013
  • offline last seen 6 days ago

Acoustic Pulse


T

He was always the antagonist, but he never hurt anyone. They were used to foiling his outlandish schemes, but he has gone away and now those who stopped him are left to cope.

In loving memory of Stefan Karl Stefansson

Chapters (15)
Comments ( 102 )

I didn’t even know Robbie Rotten died. Lazy Town won’t be the same without him.

Oof. Rest in peace, Stefán. May you have a blast in the other world.

press f to pay respects to Robbie Rotten/Stefan Karl

(great and touching story btw!)

Why am I getting sad about a Robbie Rotten based OC?

9140607
I'm sorry. I was paying homage to one of my favorite cartoon characters growing up. :fluttercry:

Are you going to add the "We Are Pinkie Pies" song?

9140622
I think Starlight Nova is talking about a song which is a parody of We Are Number One.

9140649
Oh, okay. I don't think I've heard it before. I do remember that episode where she found that thing and it made a bunch of clones.

9140666
"I bet you haven't seen anything crazier than THIS!" -Gen 3-

9144834
Thank you, you're the only one who has provided any constructive criticism this entire time. I've never really been much of a long story writer, if that makes any sense. It is mainly due to the fact that I work 2 jobs and I'm in college trying to maintain my 4.0 GPA. I wish I did, but I don't really have time to sit down and write entire novels.

I keep the chapters short and simple because I can knock these out in about half an hour to an hour, tops. Is it detrimental to the plot? Probably, but it's proven to be at least somewhat effective. The positive outweighs the negative, I'd say I must at least be doing something right. I appreciate you being real with me though, man, you've surely earned my respect. I might beef this up later, it will all depend on how I'm feeling.

People react differently to things, what'll make some people feel bad will not even faze others. For example, My Little Dashie by ROBCakeran53. That story's one of the most popular and considered to be one of THE saddest fics on this site. Didn't even warrant a reaction from me. Great story, well-written, I sat there and read the entire thing because it was that gripping.

I could do that, if I wanted to, but the fact of the matter is, I lack the patience as well as the time to put that kinda work into something that doesn't really accomplish anything. I'm doing this for fun, really. People have liked it so far, and I'm surprised and glad that they did. What this basically boils down to is me paying homage to an actor from a childhood cartoon I enjoyed. That's really all it is.

I didn't expect anyone to like it, I expected everyone to hate it, quite frankly. They didn't tho. I'm gonna keep doing what I'm doing. If more people agree with your opinion, then I will definitely take it into consideration. If you're expecting a full rewrite or some shit tho, you're out of your mind.

Thank you for taking the time to read my fic and provide your 2 cents on it.

9146538
Thank you! I'll try and make longer chapters.

Do you what you want because a pirate is free. You are a pirate.

9219132
Yarr Harr feedly dee, being a pirate is alright with me!

9140660
Yeah, that's what I was talking about. You can listen to it here.

https://m.

title alone reminded me of this.

9223390
FINALLY! Someone got the reference.

So as far as chapter one goes, the dialogue is solid the story is good so far and I’ve only finished chapter one. The scene setting is well done, the only problem I can find is lack of descriptive or atmospheric writing to describe things and expressions, especially during the reveal of the bad news. That’s a common thing, but easily fixed. I’ll post another review for chapter two tomorrow.

Glen Gorewood

9223984
Yeah, I was just fuckin' around.

I think that this second chapter had better description usage than the first one, and definite progress when it comes to narrative development
The joke at the end fits well, as well as the setup for the next chapter. I still think more scene setting would help, but as it I’d this chapter is solid.

Glen Gorewood

9225643
Thanks again for the critique!

9223512
I didn't even realize that was intentional.

9237581
It was a double reference. To the song that became a meme and to spongebob because that entire show is a meme. It's a meme fic with a depressing twist, except I'm running out of ideas of how I'm going to wrap this thing up.

Pinkie Pie gave an approving nod to Jolly Rancher, "Every story needs one!"

Oh god. They're multiplying.

"So it would seem," Rotten Core nodded in agreement.

DA DA DA DA, DA DA DA DA, DA DA DA DA, DA DA DA-DA. DA DA DA DA, DA DA DA DA, DA DA DA DA, DA DA DA. DA DA DA DA, DA DA DA DA, DA DA DA DA, DA DA DA-DA. DA DA DA DA DA DA-DA, DA DA DA DA, DA DA DA.

9245756
I was just playing around, trying to be funny. I'm assuming you weren't a fan. Apologies.

9246366
You know what they say about assuming. That was the Pirates of the Caribbean theme I was trying to emulate.

9246380
I remember. Norrington said that.

Victory Lap... Hmm, I wonder who that could be a ponified version of...?

But seriously, good chapter. Really good chapter. Think I teared up at least once.

9257486
The old Master of Dissing Guys himself.
Sportaflop.

"Hello, would you like some Ice Cream?"
"Gasp! Robbie Rotten!"
"Who did you expect? Sportaflop?"

Best line in the show.

9257486
That wasn't planned lol. But yeah.

9257922
"Here's a little lesson in trickery. This is going down in history."

fights back tears

Big Mac chuckled, "Eeyup, I reckon so."

"I disagree with what you said though. Everypony's gonna miss you, because you've never done them wrong. I've done nothing but worry the wits out of everypony since I entered this world. I came in a nuisance, I'm going out a nuisance," Rotten Core sighed.

"Horseapples, anypony who still hates you are as blind as they are stupid," Applejack replied.

"Regardless, I'll die before anypony will get to know the new and improved Rotten Core," he shot back.

The ponies on the train Rotten? The ones you got to know,? They might disagree with that statement.

9267798
I guess he was too busy self-loathing to remember them lol.

9267896
Sadly yeah... Think I've found the perfect song (Non-Lazytown related) for this story. If I leave here tomorrow, will you remember me...?

Login or register to comment