Search


Viewing 1 - 20 of 29 results
Apr
19th
2018

Wherein I admit I'm Terrible at Blogging Regularly · 8:13pm Apr 19th, 2018

I'm terrible at blogging regularly.

Really, I am. I know this, and every time I break silence to say "this time will be different," a small part of me knows I can't keep that up. And on top of that I know that back in October I promised y'all Chapter 17 would be out in November. Clearly, that never happened. So let me clear the air on one thing, absolutely and definitively:

Yes, I absolutely promise that WEcon will be finished.

Read More

Report Doctor Ham · 528 views ·
Jun
26th
2017

Blogpost 6/26/2017 - Where the heck is Chapter 16? · 2:08pm Jun 26th, 2017

A perfectly justified question and a complicated answer. As a short answer, Chapter 16 has been delayed by a huge project that Pipistrelle had to take on for work. I've actually seen how much of her time it's been demanding of her, and seen her work through most weekends for the past several months. Perhaps I could have tried to release Chapter 16 in a state without her going through the second pass, but honestly I put a great deal of stock on what PromptAnon and Pipistrelle both do to

Read More

Report Doctor Ham · 313 views ·
Apr
10th
2017

Blogpost 4/10/17 - Breaking the Silence · 4:05pm Apr 10th, 2017

Alright, remember when I said that I have a bad habit of keeping quiet if I have nothing to report? Yeah, that kinda happened for a bit there. I got crazy busy IRL (and also maybe a bit too absorbed into NieR Automata), but I return with good news! Chapter 16's draft is complete, and editing has begun!

Read More

Report Doctor Ham · 163 views ·
Feb
13th
2017

Blogpost 2/13/17 - 3 Years of WEcon · 3:52pm Feb 13th, 2017

Holy shit, 3 years already. It's kind of amazing to me that I've managed to stick with this for as long as I have, and I have y'all to thank for it. Writing this story and seeing people actually enjoy it enough to talk about it in my comments section has been such an emotional rollercoaster, and I know it sounds cliche, but I really, truly cannot thank you guys enough for the joy you've given me over the last three years.

Read More

Report Doctor Ham · 226 views ·
Jan
24th
2017

Blogpost 1/24/17 - That Sweet Science · 5:11pm Jan 24th, 2017

So as I said in the author's notes of Chapter 15, it turned out I had to wait significantly less time than I'd thought to get that one online. As I was typing up the blogpost, Pip was editing! So far it seems like my usual bouts of nervousness have gone unfounded. I swear, each chapter has something that a little voice in my head says everyone will complain about. Some chapters, its easier to shout down than others, and luckily this wasn't a terribly bad one.

Read More

Report Doctor Ham · 175 views ·
Jan
18th
2017

Blogpost 1/17-18/17 - New Jobs are Bad for Editing · 4:55pm Jan 18th, 2017

I promised weekly updates dammit. As far as Chapter 15 news goes, Pip's gotten thrown into the deep end at her job, and has been told to compose a white paper on a topic she is only half familiar with herself. She's worked herself to the bone over the past week to get it done, including losing her weekend, so editing has been out of the question. I don't know precisely when her deadline is, but I know it's soonish.

Read More

Report Doctor Ham · 88 views ·
Jan
10th
2017

Blogpost 1/10/17 - Yeah, but where's Chapter 15?! · 2:36pm Jan 10th, 2017

Alright, alright, two blogposts in a row of reported delays is a kinda shitty way to start off the new year, but dammit I promised myself I'm going to give y'all weekly updates.

Read More

Report Doctor Ham · 128 views ·
Jan
3rd
2017

Blogpost 1/3/17 - Last-Minute Delays · 10:57pm Jan 3rd, 2017

Well, I know I promised y'all a chapter today, but I'm giving you a heads up now that due to some delays in the editing, that likely won't happen. I also promised weekly updates, so I'm making sure to fulfill that obligation now. I have one more scene to rewrite, and then we can start the round 2 edits. Because Pipistrelle starts her new job tomorrow, I'm pumping away at this as fast as I can to make sure this goes up ASAP.

Read More

Report Doctor Ham · 139 views ·
Dec
30th
2016

Last Blogpost of 2016 · 5:34pm Dec 30th, 2016

What a year, what a year. Honestly and truly I want to apologize once more to everyone for the fact that I've only put out... god, only two chapters all year. I'll be honest, if I stop to think about it, that paralyzing lethargy starts to hit me again, but I'm not gonna let that hold me back anymore. I aim to complete Chapter 15 over the long weekend and upload it January 2nd, so look out for that. We'll hit the ground running, and I will do my best to make up for lost time.

Read More

Report Doctor Ham · 191 views ·
Dec
19th
2016

Holy Cow, Ham Lives? · 3:39pm Dec 19th, 2016

Yes, yes I am alive. I do apologize for the extended silence. I have several bits of good news and at least one bit of bad news.

First, the bad news: Chapter 15 of Wasteland Economics is not yet complete.

Read More

Report Doctor Ham · 181 views ·
Jul
27th
2016

Tuesday Blog Post - Comic by Neuro! · 2:22am Jul 27th, 2016

So yeah, unusual blog post timing as I write this from a hotel in Vancouver! I'm vacationing with my family this week, and overall having a great time. Meanwhile, in case you missed it but read this blog instead (but how and/or why would you put up with me otherwise?) Chapter 14 finally went live after the four-month wait. And also, the wonderfully talented artist Neuro made page 1 of what he hopes to be a comic adaptation of WEcon!

Read More

Report Doctor Ham · 117 views ·
Jul
4th
2016

Chapter 14 Status Update - Bear Market · 4:29pm Jul 4th, 2016

Alright! So I'm a little behind schedule on this, but Chapter 14's draft is now (like as of three minutes ago now) done! Editing has begun immediately, so my hope is to have the chapter itself live this coming weekend. This one is, as I expected, a doozy by my standards, clocking in just under the length of Chapter 4. After editing goes down, I fully expect many of the scenes to be expanded and unpacked. So I once again apologize for the wait, but promise that you'll be getting a

Read More

Report Doctor Ham · 122 views ·
Jun
24th
2016

The State of Economics · 4:20pm Jun 24th, 2016

Hooooooo boy, so much for weekly blogposts eh? Okay I gotta get this one out of the way, and frankly I've been dreading even posting this without significant content to report, but here goes.

Read More

Report Doctor Ham · 124 views ·
Mar
19th
2016

New Chapter and AMA! · 4:40pm Mar 19th, 2016

This'll be a short one! I'm of course pleased to say I finally released Chapter 13 of Wasteland Economics, "Goodwill!" Thanks again to Pipistrelle for the chapter idea. I hope y'all enjoy, and I will be replying to comments shortly, promise. I always get in this cycle where I reply to early comments quickly, but after I start feeling guilty for not having the next chapter up, I kinda stop replying. Gonna try to overcome that this time.

Read More

Report Doctor Ham · 120 views ·
Mar
7th
2016

Holy Crap! Audio Reading! · 5:09am Mar 7th, 2016

Okay gotta get this out of the way first: still not finished editing ch 13. Editors have had some serious RL stuff come down and hamper editing time, but so far I think things look good.

Read More

Report Doctor Ham · 100 views ·
Feb
29th
2016

Chapter 13 Update! · 3:43pm Feb 29th, 2016

Okay, so! Missed the blogpost last week, mostly out of having not much to report on, but all that has changed this week! I mean, sorta. I have an awful habit of missing scheduled updates when there's nothing to say, which I should really work on. Lots of stuff happened last week, from a slammed-as-hell work week (and getting a raise!!) to Patch 3.2 coming out for Final Fantasy 14, distracting me from writing after hours. Also I cranked out

Read More

Report Doctor Ham · 152 views ·
Feb
14th
2016

2 Years of WEcon · 4:22pm Feb 14th, 2016

God damn has it really been that long? Well, a couple things out of the way before I get all misty-eyed. Chapter 13 is still in editing, as you might have guessed. The pacing was just far too rapid-fire, and so I'm rewriting whole chunks in a fairly major set of revisions. But some good news is I'm going to start posting weekly to this blog, trying to keep y'all up to date on stuff happening behind the scenes, if you will.

Read More

Report Doctor Ham · 192 views ·
Feb
6th
2016

Chapter 13 - NAME PENDING · 8:03pm Feb 6th, 2016

Time for another status update I suppose! Chapter 13's draft is done at last, a week later than I'd hoped thanks to PAX south (and the resulting PAX pox that I came down with). Not quite on track with my chapter-a-month plan, but close enough that I'm going to pat myself on the back for it. It's a bit on the short side, might expand a bit once the editors get a handle on it, but it's long enough that I'm satisfied.

Read More

Report Doctor Ham · 147 views ·
Dec
9th
2015

Chapter 12 Status · 6:00pm Dec 9th, 2015

So... Chapter 12. TL;DR is that Chapter 12 draft is nearly finished, and I'm hoping to get it out before Christmas. Because I'm me, I feel the need to explain myself, especially since this has taken longer than my usual schedule of a chapter about every other month.

Read More

Report Doctor Ham · 159 views ·
Sep
14th
2015

Chapter 11 Status Update · 6:41pm Sep 14th, 2015

Right, so I know I'm already behind on this. If I were following my schedule, Chapter 11 would already be out (or be in editing and on its way to you by the end of the week). Unfortunately, this one's been particularly tricky, if not particularly long. I'm about 2/3 of the way done with the draft right now, hoping to finish tonight or tomorrow and kick it off to editing. I won't lie, there's been some procrastination involved, along with a lot of agonizing over how to handle a specific

Read More

Report Doctor Ham · 176 views ·
Viewing 1 - 20 of 29 results
Join our Patreon to remove these adverts!