• Member Since 9th Jul, 2014
  • offline last seen 2 hours ago

Phoenix Heart 20


"I often think that the night is more alive and more richly colored than the day."- Vincent Van Gogh

E

One night, in a small apartment in Neigh York City, A little filly's music box plays a song...and a ballerina dances.

Okay...not gonna lie. I was perhaps...too inspired by various ballets and music box audios of classical music to make this. All OCs are mine and this story is over 1,000+ words of sophisticated nonsense.

Chapters (1)
Join our Patreon to remove these adverts!
Comments ( 22 )

“Until tomorrow night, my Queen.”, The soldier said as he helped her onto her pedestal.

“Til moonlight’s sweet rays return, my Prince. This is goodmorning.”, The ballerina replied as they both froze. Nothing but solid figures for the amusement of others as the sun’s rays gently woke the slumbering filly.

Awww:rainbowkiss:!

Wow...now that was an absolutely beautiful one-shot:pinkiehappy:! The adorableness in it was almost too much:heart:!

9187592
Man, I swear you are legit ON IT with my stories! Nevertheless, yes. That's the point.

9187601
It's kinda hard to dispute! With this one, my last one, another one of mine that I have yet to update...

9187603
That's okay, it happens to a lot of us:twilightsmile:.

9187604
I mean... it's been over a year since I updated that one. Over two since I updated 2 others.

9187610
More like, been to damn busy to update them. At least two of those are on hiatus!

9187615
Ah...:twilightblush:. I know another writer whose had his story on hiatus, and though its been stretching a bit longer than yours:derpytongue2:.

Cute little story.

Dude, DO NOT put the text in pink. It's too pale and hard to see against the white background. I had to turn on night mode to be able to read it.

9196760
Wait, it's in pink?! Shit! I thought that was purple! Damnit! Now I gotta edit that. Thanks for pointing that out dude.

it was a cute little story

9274166
Thank you! That was the point.

They're alive! An unusual little MLP story. I especially enjoyed the first of the three linked music scores while reading. Thank you for sharing. :pinkiesmile:

9287750
Well I do specialize in the unusual. 😉 Anyways, yeah that idea had (surprise. surprise) been the brainchild of re-watching Toy Story and reading the fairy tale of "The Steadfast Tin Soldier". As well as listening to a lot of classical music. Of course. If it's anything I know, it's quality music.

Login or register to comment
Join our Patreon to remove these adverts!