Featured In6

More Stories32

  • T Thicker Than Water

    Spike thought he was done with Garble. After the botched egg raid, he supposed he'd seen the last of him. Hopefully he'll never have to see him again. Too bad for him, because when Garble strolls into town with some very interesting news, S
    6,121 words · 2,964 views  ·  264  ·  4
  • E Days Gone By

    Twilight Sparkle is now an alicorn, and the bitterness of immortality has made an impact on her mind. Perhaps all it takes is a nudge from a mismatched friend to make her realize what she must treasure...
    1,059 words · 1,565 views  ·  141  ·  2
  • T When The Wind Changes

    Discord is free again, but this time some changes occured.
    69,756 words · 10,341 views  ·  904  ·  46
  • T Rainfall

    A trapped beast, lost within his own mind. A strong princess with an untold past and pain.
    4,094 words · 1,435 views  ·  78  ·  1
  • T Xenophobia

    Rainbow Dash claims to be fearless, but everypony has some kind of phobia...
    3,938 words · 5,947 views  ·  434  ·  21
  • T In The Closet

    One day I decided to open the closet door which had been stuck for years. Looking back, it wasn't a very bright idea.
    1,416 words · 1,721 views  ·  137  ·  4
  • E Let You Go

    Who would've known that it would happen so fast? Heh... One day you're all fine, smiling and cracking jokes. But the next day... You're not there anymore. You just disappeared and took all the cheerfulness with you.
    1,089 words · 536 views  ·  45  ·  0
  • T Steve Irwin Vs. Equestria

    It was another somewhat normal day in Equestria, everypony had something to do. Then without warning, Steve Irwin appeared. Crikey!
    1,842 words · 1,113 views  ·  137  ·  5

Blog Posts198

  • 3w, 2d
    Where I went and what YOU can do to help me.

    Hello people, long time no see, eh? Well, as you might have noticed, I disappeared over the summer. Why?

    I had a bit of a... major breakdown. I guess it was the stress from everything from all directions and I couldn't handle it anymore. After that, I haven't been able to bring myself to write a word to any story. Basically, I was a bit of a trainwreck. I'm still trying to get back on track with everything. It hasn't been easy, I'll admit. But here I am. I'd guess what I really need is a confidence boost.

    I thought about this for a couple of weeks and after a recommendation, I decided to go with it.

    I'm on Patreon.

    As you may have seen from my last blog post, I had it really hard with money for food, rent and all of the necessary stuff. I'm still unemployed, I've applied for nearly 30 jobs but no dice. It's taken a hit to my self-confidence. I'd guess through Patreon, I would be able to convince myself that there are people who enjoy what I do, and how I do it. It doesn't have to be much at all that you donate, just an amount you feel is fair for what I bring to the metaphorical table. If you have any questions to me, or about Patreon, send me a PM and I'll get back to you ASAP.

    This will get me back to writing. I hate asking for donations, I really, really do. But I'm in need for this. Thank you for reading this, see all of you when I get back on track.

    1 comments · 36 views
  • 12w, 2d
    What the Hell Happened?

    Yes, what the hell happened to my stories? What happened to the promises I made about sequels and other fun things?

    In layman's terms, they went to shit. Here's why.

    1. Inspiration died.

    2. Interest in ponies steadily dying.

    3. Job search.

    4. Lots and lots of personal crap going on.

    And last but not least,

    5. The will to write died.

    Lately I've been going through a rough patch, my girlfriend (who will not be named) had a bit of a fallout with her parents that rendered her homeless. (I will not go into further detail.) Since then, she's been living with me in my small apartment because she essentially had nowhere else to go. With that, economy. I will not beat around the bush here, I'm down in the dumps broke. The only economical relief I have at the moment is coming from my parents, as I on slower days work in my father's autoshop. That's not a way to live, I can barely scrape money to rent and don't get me started on money for food.

    So, to wrap this up a bit... I'm done for the moment. I can't focus enough to actually write. Pretty much the only free time I have is during evenings and by then I'm so tired I can barely think. Shame it would end this way, but I have to do it. I'm stressed enough as it is and I don't know what the hell I'm supposed to do.

    Well... Bye guys, it was fun while it lasted.

    4 comments · 87 views
  • 21w, 1d
    One-shot + Milestone

    Heeeeey people, Symphony here bringing you a preview of a one-shot  comedy story I've got cooking. Here it is;

    Hey, I'm Daniel. I'm your usual run-of-the-mill college dropout, beside one crucial fact.

    I'm kinda stuck in a land filled to the brim with happy-go-lucky miniature horses and the first thing I did when I got here was to accidentally knock out their horse-god princess with a sun on her arse by crash landing on her.

    Yeah. Fun times.

    Now there's just one problem about staying here... Apparently, all mares have something called 'heat' which makes them want to hump every male in a mile radius to a fine powder. Now, if this was earth and all the mares we're actual humans, I would already be ripping off my shirt and stumbling out of my pants. But these are horses, not humans. So...

    Ha! Nope! Running away!

    Don't worry,  there is nopony actually doing the nasty in it, and no diddling the doodly in it either. It's basically another dumb Symphony-brand comedy fic with a bit more innuendo thrown in.

    Oh and also, I passed 500 followers. Neat.

    0 comments · 77 views
  • 23w, 2d
    Um...

    5 comments · 183 views
  • 38w, 1d
    Thicker Than Water progress + a teaser

    "Tell me, do you know the true meaning of sacrifice? I do... I am a pawn. I'm not a leader. I'm nothing close to a hero. I'm just someone who lost everything of value and I will be damned before I give up on my quest to have my life back. The fog has returned... And I am prepared for war." - Gustafv

    Woops I kinda started writing the Carolean sequel. Thicker Than Water is still first priority though and I'm about 1k words in. I have no specific ETA on it since my writing is severely limited due to school and general lazy bastardness.

    1 comments · 110 views
  • ...
 580
 4,658

This story is a sequel to When The Wind Changes

When somepony loses their nature and their element which makes them special, how far can one go to reobtain what was lost?

Discord was once a feared creature, only spoken of in whispers but now he's in the public eye as a father. But through changes, he realizes what was lost and is desperate to be found in time. But will he have enough time?

Sequel to When The Wind Changes. I strongly suggest that you read it before this one. Spoilers of both the stories can be in the comments.

First Published
26th Aug 2012
Last Modified
14th May 2014
#1 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Yay it's finally here!

Insomnia is both a curse and a blessing on the internets.

#2 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

*Explodes*:pinkiehappy:

#3 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Gleeeee! Also, totally not foreshadowing in any way with D's huge internal conflict over telling Era he'll never change. Nope.

#4 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Yessssss

#5 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

If I had Internet hands you would be hearing the sound of a million applauses my dear man. Bravo, bravo:moustache: You've already got me interested. Juust like fishing. Hook, line and sinker.:pinkiehappy:

#6 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Eeee.  Yay! more Discord! and ooh nice on giving an answer that sounds good but doesn't fully answer her question there. :pinkiehappy:

#7 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

It's finally here :yay::yay::yay::yay::yay::yay::yay::yay:

#8 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Yay! Finally! :pinkiehappy:

#9 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

WooHoo! I've been looking forward to this! Ve shall continue with ze shenanigans! ONWARDS!

#10 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Ah yes this is totally going to be amazing I can all ready tell I liked and faved before I read this chapter so I made a good guess. Haha now back to slaving over a fic of mine and by that I mean I love writing all day.....

#11 · 112w, 4d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Insta-faved :3

#13 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

It's finally here! :pinkiehappy:

#14 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

My face when I saw the link inside your "When the wind changes" update

#15 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

:rainbowkiss: SO AWESOME

I can sense some feels coming in the future when he tells Era he's going to die. Looking forward to what your writing this time

#16 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Nice start to the sequel. Can't wait to see what the mane 6 have gotten up to over the five year time skip.

#17 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Yes! Good! Moar! Now!

#18 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

So very very good, my smile is stuck in place and its only been the prolouge! :pinkiehappy:

Congrats on getting in the feturebox again, and I can't wait until you post more chapters. :yay:

I'm guessing Era will be a teen then

#19 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Cuteness level: DIABETES :pinkiehappy:

#20 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

:pinkiehappy: "SQEEEEEE-*BANG!

#21 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

>>1160758woohoo its finally here:pinkiehappy:

#22 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Now with him feeling the age of a mortal being if he were to switch into a draconeques  then change back into a pony would it reset the time limit on that body or no?

#23 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

YESYESYESYESYESYESYESYES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#24 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

and thus he is gonna change and everything is gonna go to shit

and then PLOT TWIST and then more adventure and sillyness from Era and more shenanigans

and shenaningan city and yeah

either way

KEEP IT UP BRO!

#25 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Five years have passes huh? So will we see if the Mane 6 and Spike have found any love? (Aside from Twilight since she's with Big Macintosh)

#26 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

ALL of th' :yay:!

#27 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

SO FRICKING ADORABLE :raritydespair:

#29 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

OH F*CK YEAH! ohh I mean yay.

lovely :D keep the awesome work coming :raritystarry:

#30 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

>>1162122

His pony body and draconequus body is two different things. He may be a certain age as a pony in that body, but as a draconequus his body continues on its same age as when it was when he was imprisoned.

Geddit?

#32 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

I'm the Chaos man !

#33 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

>>1160812

I completely read that in character with your avatar. :rainbowlaugh:

#34 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

It's been five years and he still hasn't told Luna? Wow.

Era is just so freakin adorable! Can somepony please make a picture of her?

#35 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

D'aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

*heart explodes from cute adorkableness overload*

:trollestia:

#36 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

THE CUTENESS OVERLOAD

#37 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

awesome. procrastination is entertaining and a curse

#38 · 112w, 3d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Thanks to you I have achieved Maximum amount of both AWESOME!!!! (sequel is finally here) and D'awwwww (the contents of the chapter) possible in one night

#40 · 112w, 2d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

EXCELEEENT!:pinkiehappy:

I pray that you are able to continue swiftly.

Excellent chapter and good luck on.:pinkiesmile:

#41 · 112w, 2d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Its still gonna have a happy ending... right?:applecry:

#42 · 112w, 2d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Can't wait for the full story :pinkiehappy:

You have my attention for the telling of the story. :moustache:

#43 · 112w, 2d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

>>1161745 actualy,that would be diabeetus.

#44 · 112w, 2d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

You horrible human being. To make such a young and daaaaaw-able filly have to go through this.

I want more.

#45 · 112w, 2d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

>>1170056

I am quite aware that I am a bad person. And more you want, more you will recieve.

#46 · 112w, 2d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

>>1169984 Forgive me, I make stupid mistakes in every language  :fluttercry:

#47 · 112w, 2d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

A good start. Nothing more, nothing less. For that you earn this emote.

:derpytongue2:

#48 · 112w, 1d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

only one dislike.

seems legit:pinkiecrazy:

(PS NO IT'S NOT ME PLEASE DON'T MURDER ME!!!)

#49 · 112w, 1d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

What's all this? A sequel so soon? Let me just check the auth- no its the right person. Um....

OH SHIT SON

#50 · 112w, 1d ago · · · Shenanigans (Prologue) ·

Well, this certainly will bring no conflict!

’‘Hello to you too, Era. But do you remember wha your father and I said about running around on your own in the castle?’’ She looked straight into the eyes of the filly, who just looked down at the floor in front of her and kicked the floor sheepishly.

WHA?!?!?

0 46801 561154
Login or register to comment